It's Hard To Forget Someone That It's Already Part In Your Life

Assalamualaikum and Good Morning/Afternoon/Evening/Night (pilih la mana-mana satu yang korang nak.) Hari ni Myra nak cerita pasal kawan-kawan Myra... Sejak kebelakangan ni Myra tengok diorang ni "having a hard time" maksudnya diorang mengalami dalam kesusahan. Ada tu baru lepas putus cinta. Ada tu baru lepas kehilangan seseorang. Ada tu pula masalah dengan family. Jadi macam-macam la masalah dalam dunia ni. Myra teringat dekat Cikgu BM Myra. Dia cakap yang kita hidup dalam dunia ni seumpama kita berada atas pentas. Kita sekarang ni adalah pelakon-pelakonnya. Yang peangarah semua itu adalah kuasa Tuhan. Dialah yang mengatur kehidupan kita semua.

Setiap cerita mesti adalah konfliknya kan??? Kalau tak ada konflik mesti cerita kita ni tak menarik langsung. Macam korang baca dalam novel dan tengok drama dalam tv tulah. Medti ada konfliknya. Kalau tak cerita tu tak jadi best la kan. Jadi konflik ni macam kita berada dalam masalah juga la. Setiap seorang mesti ada masalah yang sama. Situasi yang membezakan. Korang jangan fikir yang Myra ni hidup sempurna. Myra ada segala-segalanya. NO!!! Myra pun hanya manusia biasa macam korang. Tapi korang kena berusaha untuk mendapat kesempurnaan tu.


Ada sekali tu Myra kehilangan Kucing pertama Myra. Dia seumpama kawan baik Myra. Myra jaga dia dari kecil lagi sampai la dia besar. Masa dia kecil myra ingat lagi yang Myra bawa masuk dia dalam bilik Myra. kitorg tido sama-sama. Bila dia semakin membesar dia dah semakin nakal. Masa orang nak tidur la dia suka tarik-tarik rambut Myra. Kalau dia nakal macam tu Myra ketuk kepala dia. Lepas tu baru dia tidur. Ada sekali tu kucing Myra ni hilang nak dekat seminggu. Baru 3 hari Myra da menangis tak henti-henti yang mungkin dia mati ke apa. Lepas seminggu tu kucing Myra tu balik. Baru dia duduk dua hari kucing Myra hilang balik. Mula-mula Myra ingat tak apa, dia berjalan kejap tu balik la dia. Sejak dari tu sampai sekarang Myra dah tak jumpa dia lagi. Myra menangis macam orang tak betul dah. (Siapa tak sayang kucing) Sejak daripada tu Myra kena tabahkan hati. Sebab Myra masih lagi ada family dan kawan-kawan Myra. ;)

Dalam dunia macam-macam dugaan yang kita kena lalui. Tahun lepas Myra dipinggirkan oleh kawan-kawan kelas Myra. Tahun lepas juga Myra bergaduh dengan kawan Myra disebabkan Myra tak boleh nak tolong dia. Every year Myra lost contact kawan baik Myra. Myra juga selalu ditikam belakang. Awal tahun ni juga Myra kehilangan seorang kawan Myra yang Myra sudah anggap dia macam abang Myra sendiri. Tanpa dijangka awal tahun ni juga, kawan sekolah rendah Myra meninggal sebab excident. Tapi nak buat macam mana.. That's part of life. People come and go.

So... To all my friends that having a hard time, never give up and always look at the bright side. Setiap perbuatan dan keadaan yang kita lalui mesti ada hikmahnya. Ada kawan Myra pun ada mengingatkan Myra yang "Orang yang cepat putus asa adalah orang yang rugi." dan "Tuhan tak akan beri sesuatu dugaan diluar kemampuan kita." Myra tahu setiap seorang kena ambil masa untuk pulihkan balik hati tu. Tapi jangan mengambil masa yang lama, sebab masa tidak menunggu kita. Setiap saat masa akan berlalu tanpa kita sedari. Don't waste your life with the past. Ok???

P/s: Harap-harap kawan-kawan Myra dapatkan pulih semula dan bersemangat macam Myra kenal mereka dulu... ^_^

No comments:

Post a Comment